SLO / ENG
Izobraževanje in svetovanje

Izobraževanje in svetovanje

 

Kako uspeti na prodajnih policah

Vse trženjske, prodajne strategije in aktivnosti uspejo ali padejo, ko so porabniki pred prodajno polico, prodajalcem v trgovini. Kako se organizirati, kako delovati na prodajnem mestu, da se bodo vsi predhodni napori realizirali v porabnikovi pozitivni nakupni odločitvi? Spremenjene navade, zaostrena konkurenca, moč posrednikov – vse to zahteva, da so podjetja na prodajnih policah v optimalni kondiciji. 
 
Skupaj bi raziskali področja v trgovini s ciljem, da bi spremenili potencialnega kupca v porabnika.  Ukvarjali bi se z izkušnjami nakupovanja, okoljem-prodajnim prostorom in policami, tudi embalažo izdelka in vizualno komunikacijo kot podporo pospeševanju prodaje na prodajnem mestu. 
 
CILJI PREDAVANJA
  • Vpogled nad delovanjem učinkovitih prodajnih orodij na »trgovskih policah«
  • Kako in zakaj določene pospeševalne aktivnosti delujejo, druge pa ne 
  • Kako meriti učinkovitost pospeševalnih aktivnosti in orodij 
  • Predloge za izboljšave svojih prodajnih aktivnosti v trgovini
TEMATIKE PREDAVANJ
Celovit pregled prodajnih aktivnosti in orodij na prodajnih policah in njihovo delovanje na kupca (Pospeševalno prodajne aktivnosti, Videz trgovine, Atmosferika, Catagory Management in Vizualni merchandising). Kako in zakaj delujejo posamezne prodajno-pospeševalne metode in aktivnosti – praktični napotki.
VIDEZ TRGOVINE
  • Umestitev kategorije izdelkov 
  • Promocijske in druge oznake 
  • Namenski predeli trgovine:
    • zaključne končnice
    • redne police
    • promo kotički

 

VIZUALNI MERCHANDISING
  • Ukvarja se z videzom prodajalne in urejanjem prodajnih polic. 
  • 7 predstavitvenih tehnik - Predstavitvene tehnike so načini razvrščanja izdelkov na police. Le-te so odvisne od vrste opreme, ki jo ima trgovina. 7 TEHNIK PREDSTAVITVE IZDELKOV, ki so osnova vsakega pozicioniranja. 
  • Praktični primeri pozicioniranja izdelkov na prodajnih policah.
 
ATMOSFERIKA
  • Ustvarjanje razpoloženja, vzdušja v trgovini. 
  • Stimulira zaznavanje in čustvene odzive porabnika.
  • Deluje na osnovi:
    • vizualne komunikacije, 
    • svetlobe, 
    • barve, 
    • glasbe, 
    • vonja.

 

Razporejanje prodajnega prostora izdelkom in razvrščanje na police - Catagory management
Praktični primer prikaza delovanja na prodajne rezultate v primeru repozicioniranja izdelkov na določeni kategoriji.
 
Pospeševalno prodajne aktivnosti 
  • Cenovna znižanja izdelkov
  • Količinski popusti
  • Bonitetna pakiranja
  • Vzporedna ponudba
  • Vzorci
  • Darila
 
Psihologija in delovanje kupcev v trgovini
Kdo je kupec? Kakšen je kupec? Kako vpliva na njegovo odločitev izgled in označevanje  trgovine, atmosferika, izkušnja z izdelkom, podjetjem, osebjem ipd. Kakšne ima kupec izkušnje in oblikovane občutke z izbranim izdelkom izven prodajnega mesta? Zakaj je kupil izdelek in zakaj ne? Kako doživlja kupec izbrani izdelek oziroma izbrano blagovno znamko ? Zakaj je izbral konkurenčnega? Kaj se zgodi, če ne dobijo »svojega« izdelka, ki so ga želeli kupiti?  Kako se stranka odziva in kako spremeniti »shopperja« v »buyerja« in le-tega v »consumerja«.
 
Merjenje učinkovitosti prodajnih aktivnosti in orodij 
Za kaj so se odločili in kaj je vplivalo na to. Kvalitativna raziskava v trgovini: 
  • kratko anketiranje o nakupovanju in poznavanju izdelkov, vključenih v tržno raziskavo;
  • glavno testiranje (nakup petih različnih izdelkov, ki se razlikujejo po stopnji tveganja za nakup, stopnji vpletenosti, glede na uporabnost izdelka, vrsto porabnika, vrsto nakupa);
  • zaključno anketiranje o nakupovanju in izbranih izdelkih, kakšno mnenje so si ustvarili o trgovini.

 

Nadgradnja in optimizacija prodajnih aktivnosti z doživljajskim marketingom
Kaj je doživljajski marketing in kako ga implementiramo na prodajne police – praktični napotki.
 
Praktična delavnica izbora orodij za izbrane izdelke – skupinsko:
  • Primeri pozicioniranja (različne predstavitve izdelkov, različne kategorije izdelkov- pijača, kozmetika, sadje,..)
  • Primeri pospeševalnih aktivnosti v trgovini

O predavateljici

Na področju pospeševanja prodaje v trgovini ima v praksi že več kot 10 let izkušenj. Od leta 2006 direktorica podjetja Promostil.

Darja Horvat je univerzitetni ekonomist na Ekonomski Fakulteti v Ljubljani, smer za marketing, kjer je tudi prejela fakultetno Prešernovo nagrado za svoje delo. Je tudi magistrica znanosti na Fakulteti za družbene vede, smer tržno komuniciranje z delom Pospeševanje prodaje in doživljajski marketing v trgovini. 
 
Že dolga leta se ukvarja in izobražuje s področja pospeševanja prodaje, doživljajskega marketinga in psihologije vedenja porabnikov. Največji izzivi, ki jih vidi, je v odkrivanju pravih poti in načinov za doseganje uspeha na prodajnih policah.
 

Reference



Galerija

Izobraževanje in svetovanje Izobraževanje in svetovanje Izobraževanje in svetovanje Izobraževanje in svetovanje Izobraževanje in svetovanje Izobraževanje in svetovanje Izobraževanje in svetovanje naprej